Jak zformulovat dokonalý pracovní inzerát?

Vaše pracovní inzeráty jsou nyní viditelné v Google for Jobs, ale nemáte požadovanou odezvu? Důvodem může být to, že v inzerátech chybí některé důležité informace nebo jsou špatně zabalené.

V následujícím článku proto najdete pomoc, jak napsat co nejlepší inzerát a které informace jsou pro uchazeče o zaměstnání obzvláště důležité. Napsali jsme také vzor optimálního inzerátu.

Při psaní inzerátu je nejdůležitější podat informace na jedné straně podrobně a na druhé straně co nejkompaktněji.

Pokud je v popisu jen několik klíčových bodů, žadatel nedostane dostatek informací, a pokud je příliš dlouhý, často působí zmateně a nepřehledně.

Tomu lze samozřejmě předejít pomocí správného know-how.

7 důležitých faktorů pro strukturu pracovního inzerátu

  • Vhodný pracovní název

  • Zajímavý úvod

  • Informace o zaměstnavateli

  • Konkrétní popis práce a profil požadavků

  • Výhody pro žadatele

  • Červená nit

  • Závěr

1. správný název práce

První věc, kterou byste měli při tvorbě dokonalého inzerátu zvážit, je správný a jasný název pracovní pozice. To by měl být titulek inzerátu. Při čtení názvu pracovního místa by nemělo docházet k žádným nejasnostem a mělo by být přímou odpovědí na otázku "O jakou práci se jedná?".

2. zajímavý úvod

Stejně důležitý je při formulaci dobrého inzerátu pozdrav a úvod. Hned první řádek by měl upoutat pozornost čtenáře. Toho lze dosáhnout přímým oslovením uchazeče, atraktivním představením společnosti nebo představením výhod pro zaměstnance hned na začátku.

Tím se zvyšuje pravděpodobnost, že pozornost zůstane zachována a nabídka bude nadále realizována.

3. informace o zaměstnavateli

Po úvodu by měl následovat stručný přehled společnosti. To může zahrnovat informace o něm, jako jsou:

  • Velikost společnosti

  • Jaký produkt nebo služba je poskytována

  • Informace o firemní kultuře a organizaci

  • USP (Unique Selling Point)

Inzeráty na pracovní místa poskytují nejen informace pro zaměstnance, ale jsou také dobrou marketingovou platformou pro firmy. Čím popisněji a svědomitěji je inzerát formulován, tím atraktivnější a hodnotnější se zaměstnavateli jeví.

4 Konkrétní popis práce a profil požadavků

I když je náplň práce stejná, mnohé společnosti se liší v požadavcích na zaměstnance. Proto je důležité, aby inzerát obsahoval konkrétní popis pracovní pozice a ukázal uchazeči, jaké konkrétní požadavky se od něj očekávají. Každá požadovaná dovednost by měla mít také malé zdůvodnění, aby se zabránilo nesmyslným nebo velmi obecným dovednostem, jako je dochvilnost. Kromě tvrdých dovedností by v inzerátu měly být uvedeny také měkké dovednosti, které společnost velmi oceňuje. Každá společnost si mezitím vytvořila svou vlastní kulturu a měla by o ní transparentně informovat i okolní svět. To slouží na jedné straně uchazeči, který má možnost zjistit, zda se s firmou ztotožňuje, a na druhé straně firmě, která díky velkému množství informací získá více uchazečů.

5. výhody pro zaměstnance

Kromě toho by se inzerát měl zabývat také výhodami a přínosy pro zaměstnance. Je důležité, aby uchazeč získal přehled o tom, co mu společnost nabízí, aby to mohl porovnat se svými představami.

Důležité. Měly by se dávat pouze takové sliby, které lze dodržet.

6. červená nit

Velmi důležitá je také struktura pracovní nabídky. Pořadí lze určit libovolně, ale červená nit by měla být rozpoznatelná. Mělo by se také dbát na to, aby informace byly shrnuty v příslušných podkapitolách a nebyly uvedeny jen nahodile jedna za druhou. Je dobré rozdělit inzerát do přehledných odstavců s nadpisy, aby si uchazeč udělal jasný obrázek o nabídce práce.

7. závěr

Na konci inzerátu by měl být uchazeč znovu přímo osloven, pokud se tak již nestalo. Závěrečné pozitivní věty, jako například "Doufáme, že se nám podařilo nadchnout vás pro naši společnost a těšíme se na vaši žádost", opět zvyšují pozornost na konci a nepřímo pozitivně apelují na žadatele, aby podal svou žádost.

Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten
Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten

Pro posílení této atraktivity je dobré uvést přímou kontaktní osobu nebo začlenit odkaz, který vede na vaši vlastní kariérní stránku.

Závěr: Dokonalý inzerát

Jak již bylo zmíněno výše, dokonalý pracovní inzerát se skládá ze správných informací a vhodné struktury. Dokonalý inzerát je proto prvním krokem, jak vzbudit zájem uchazečů o vaši společnost.

Nyní víte, co je třeba udělat, abyste pro zaměstnance vypadali atraktivně, ale ještě nejste uvedeni v seznamu Google for Jobs?

Pak zadejte inzeráty s nabídkou SEO pro pracovní místa hned teď!

Autor: SEO pro pracovní místa Redakční tým
Zveřejněno dne 10.11.2020
Aktualizováno dne 06.08.2021
Další články ...
Chcete vyzkoušet službu Google pro pracovní místa? Vytvořte si nyní bezplatný účet.

Nezávazná konzultace

Rádi vám pomůžeme radou a podporou při zadávání inzerátů na Google for Jobs a při využití jejich plného potenciálu.

Julia Weber
Odborník na pracovní místa Google
Získejte nezávazné poradenství. Rádi vám také zavoláme zpět - stačí nám napsat krátkou zprávu.
Žádost o zpětné volání
Všechna data jsou přenášena šifrovaně.

To se povedlo

Ozveme se vám nejpozději na adrese . Pokud je to naléhavější, můžete nás kontaktovat na adrese +44 20 4571 7688 dosažitelné.

Zaregistrujte se zdarma

Vytvořte si nyní bezplatný účet a nezávazně vytvořte svůj první pracovní inzerát.

Julia Weber
Odborník na pracovní místa Google
Získejte nezávaznou konzultaci.
Zaregistrujte se zdarma
Všechna data jsou přenášena šifrovaně.

Kontrola zdarma

Během několika sekund zjistíte, zda jsou vaše inzeráty připraveny pro Google for Jobs.

Gratulujeme. Pro Google for Jobs jste již výborně připraveni.
Zkontrolujte nyní
Všechna data jsou přenášena šifrovaně.

Výsledek testu

Náhled je načten ...
Zobrazit výsledek
Přístupnost
Dobrý začátek. Váš pracovní inzerát je snadno dostupný a jeho načtení trvá sec.
Přístupnost
Zkontrolujte prosím odkaz , protože není přístupný.
Čitelný obsah
Byla vytvořena nadace. Obsah inzerátu je strojově čitelný.
Čitelný obsah
Protože odkaz není přístupný, nemohli jsme bohužel ověřit, zda je obsah čitelný.
Připravenost na Google for Jobs
Gratulujeme - data schématu inzerátu jsou k dispozici. Díky tomu může Google for Jobs inzerát zobrazit.
Připravenost na Google for Jobs
Váš inzerát není připraven pro Google for Jobs. Připravte se nyní
Připravenost na Google for Jobs
Protože odkaz není k dispozici, nemohli jsme zkontrolovat, zda existují odpovídající data schématu.
K dispozici jsou uchazeči o zaměstnání
Dobrý začátek. Zájemci aktivně vyhledávají inzeráty na na webu Google for Jobs.
Možnost zveřejnění
V sekci "" je možné zveřejnit inzeráty s nabídkou práce.
Zaregistrujte se nyní
Vytvořte si účet a získejte 10% slevu na všechny balíčky. Tímto způsobem můžete plně využít potenciál služby Google for Jobs.
' zpět
Všechna data jsou přenášena šifrovaně.
Bezplatný profil zaměstnavatele
Vytvořte si nyní nezávazně a bezplatně svůj profil zaměstnavatele.
Přejít na