Google for Jobs je rozšířením běžného vyhledávání Google, které se specializuje na vyhledávání pracovních nabídek. Zobrazí se, když Google rozpozná, že vyhledávací dotaz je dotazem na práci. Podrobné představení služby Google for Jobs najdete zde.
Ke službě Google for Jobs nelze přistupovat přímo. Google rozpozná, že se jedná o vyhledávání pracovních nabídek, a v běžném vyhledávání zobrazí pole Pracovní nabídky Google. Pomocí následujících jednoduchých pokynů můžete vynutit zobrazení aplikace Google for Jobs:
Spuštění prohlížeče
Vyhledejte "pracovní místa v mém okolí" (případně například "práce v oblasti řízení projektů").
Posuňte se o něco níže, dokud se na stránce s výsledky vyhledávání neobjeví modré pole s nabídkami pracovních míst Google.
Klikněte na "Jobs
Poté se otevře služba Google for Jobs
Google je největší vyhledávač na světě. Každý den hledají pracovní nabídky na Googlu miliony lidí. 72 % hledání práce začíná na Googlu
Bylo by proto nedbalé nevyužít dosahu Googlu a nepředstavit své pracovní nabídky potenciálním uchazečům.
Připravte své nabídky práce pro Google for Jobs.
Služba je dostupná na adrese Česká republika od roku - a již se prosadila v mnoha sousedních zemích ( viz oficiální seznam Google). Seznam se neustále rozšiřuje a tuto službu již využívají i další evropské země, například Španělsko a Velká Británie.
Naprostá většina pracovních portálů si účtuje horentní poplatky za inzerát. Ty jsou opodstatněné, protože burzy práce navštěvuje denně mnoho tisíc lidí.
Google má však miliony návštěvníků denně a poskytuje službu Google for Jobs zdarma. Za technickou přípravu vašich pracovních inzerátů pro Google for Jobs si účtujeme pouze přiměřenou cenu.
Lze tedy předpokládat, že tradiční burzy práce ztratí na významu. Nebo stále používáte k navigaci mapy měst?
Google je vyhledávač a jeho cílem je umožnit vyhledávání všeho. Zařazení do indexu Google nestojí peníze. Zde jsou zahrnuty pouze náklady na technickou přípravu a zajištění naší službou.
Po dobu, kdy máte u SEO for Jobs objednaný aktuální balíček a zadáte jeden nebo více pracovních inzerátů, se datum zveřejnění vašeho pracovního inzerátu automaticky aktualizuje každých 14 dní, aby byl pro uchazeče vždy viditelný.
Kouzelným slovem je zde"strukturovaná data". Jedná se o úryvky kódu, které jsou pro uživatele neviditelné, obsahují inzeráty pracovních nabídek ve strukturované podobě a splňují technické specifikace společnosti Google. Společnost Google vyhledává na webových stránkách strukturovaná data a používá je k zobrazování nabídek práce v aplikaci Google for Jobs.
S naší službou můžete snadno připravit inzeráty pro Google for Jobs. Přístup na webové stránky ani jejich úprava nejsou nutné.
Pokud chcete službu Google pro pracovní místa implementovat sami, je nutné přizpůsobit své webové stránky a nechat je přeprogramovat. Podívejte se prosím na naše Pokyny webové stránky.
Existuje však také možnost využít externí služby, například SEO pro pracovní místa. SEO for Jobs se touto problematikou zabývá již od zavedení služby Google for Jobs a vytvořilo službu, která umožňuje umožňuje velmi snadno zveřejňovat pracovní nabídky v aplikaci Google for Jobs.bez nutnosti provádět jakékoli úpravy na webových stránkách.
Obvykle je podmínkou, aby byla nabídka práce zveřejněna na webových stránkách. S Řešení od SEO pro pracovní místa je také možné použít například PDF s inzerátem. Webové stránky tedy nepotřebujete.
Pokud se pole úloh Google nezobrazí, může to být z různých důvodů.
Google musí uznat, že se jedná o hledání práce. Pokud například do vyhledávače Google zadáte "project management job", zobrazí se modré pole Google Job Box.
Aplikace Google for Jobs bohužel nepodporuje prohlížeč Internet Explorer. Zkuste znovu vyhledat pracovní nabídku ve službě Google pomocí jiného prohlížeče, například Google Chrome nebo Firefox.
Služba Google pro pracovní místa nemusí být ve vaší zemi ještě k dispozici. Seznam dostupných zemí najdete zde: https://developers.google.com/search/docs/data-types/job-posting#region-dostupnost
Google na stránce s výsledky vyhledávání (zkratka SERP znamená: Search Engine Result Pages) zobrazuje pouze malý výběr inzerátů s nabídkou práce. Kliknutím na "Jobs" spustíte vyhledávání pracovních míst ve službě Google a zobrazíte další výsledky.
Nástěnka pracovních nabídek Google je navržena tak, aby vždy vytvořila regionální spojení mezi vyhledávači a nabídkami práce. Pokud tedy začnete hledat práci z Hamburku a vyhledáte například "práce softwarového vývojáře", zobrazí se vám pouze nabídky práce v okolí Hamb urku. Výslovným zadáním místa ve vyhledávání si můžete nechat zobrazit i nabídky práce z jiných míst. Například byste museli vyhledat "práce softwarového vývojáře Mnichov", aby se vám zobrazily nabídky práce pro Mnichov. Stejně jako v případě webového vyhledávání lze i inzeráty práce optimalizovat pro Google for Jobs.
Existuje několik důvodů, proč se váš pracovní inzerát již může zobrazovat v Google for Jobs.
Data schématu jsou uložena na vašich webových stránkách
Zveřejnili jste svůj inzerát na platformě, která jej také publikuje v Google for Jobs.
Váš pracovní inzerát byl přečten poskytovatelem a zveřejněn bez vašeho souhlasu a schválení.
Pokud je váš pracovní inzerát již zařazen bez vašeho aktivního zásahu, měli byste se na něj podívat blíže. Často jsou informace chybné, jsou použita špatná loga, nabídka je špatně naformátovaná nebo je již obsazena. V aplikaci Google pro pracovní místa je důležité mít vše pod kontrolou. Za tímto účelem můžete využít specializované služby, jako je SEO pro pracovní místa a sami se rozhodnete, jak by měl váš inzerát vypadat..
Jedním z hlavních zdrojů příjmů společnosti Google je prodej reklamního prostoru inzerentům. Tyto reklamy se obvykle zobrazují jako první výsledky a často se na ně kliká.
V aplikaci Google for Jobs však (zatím) není možné zadávat reklamy. Je to dáno i tím, že Google for Jobs je stále velmi mladé téma. Je však jistě jen otázkou času, kdy bude možné inzerovat pracovní místa i zde a umístit se na předních pozicích.
Stejně jako u běžného vyhledávání v Googlu je důležité, aby byl web nebo inzerát zařazen do indexu Googlu jako první, tj. aby se o něm Google dozvěděl. Poté je důležité optimalizovat inzerát (SEO) a propracovat se na přední pozice. Nejdůležitějšími faktory pro inzerci pracovních míst jsou název pracovního místa a správné umístění pracovního místa.
Viz také náš článek o Optimalizace pracovních inzerátů v Google for Jobs.
Sledování SEO pro pracovní místa nezaznamenává počet přijatých žádostí, ale pouze počet zobrazení vašeho inzerátu na Google for Jobs. Který z potenciálních uchazečů se skutečně přihlásí, je mimo dosah sledování SEO pro pracovní místa. Žádosti jsou pouze ve vašem systému, protože ve většině případů se zpracovávají prostřednictvím kontaktního formuláře nebo systému pro správu uchazečů.
Zda se uchazeči hlásí, si však můžete zjistit sami prostřednictvím svých inzerátů ve službě Google. Za tímto účelem se můžete podívat na parametry UTM:
utm_campaign: google_jobs_apply
utm_source: google_jobs_apply
utm_medium: organic